TAKEN VAN EEN (V)TP'ER
Een kookploeg bij Kazou noemen we een technische ploeg (afgekort: TP). Een technische ploeg is een ruim begrip maar bestaat uit 2 duidelijke taken: maaltijden bereiden en technische ondersteuning.
- Bereiden van gezonde en gevarieerde maaltijden
- 5 maaltijden: ontbijt – middagmaal – 4-uurtje – avondmaal – 5de maaltijd moni’s
- 5 basisprincipes: kwaliteit – voldoende – gezond – lekker – kindvriendelijk
- Voor- en nazorg van de maaltijden
- inkopen
- tafel dekken
- afwas (liefst samen met de deelnemers en moni’s)
- afvalverwerking, recycleren
- Hygiëne en orde
- verantwoordelijk voor orde en netheid in de keuken
- afspraken bij onderhoud verblijfscentrum
- bewaken hygiëne en poetsen van sanitaire voorzieningen
- de post wegbrengen en afspraken maken rond de aankoop van kaartjes en postzegels.
- Participeren aan het vakantiegebeuren
- gebeurt enkel in overleg met de vakantieverantwoordelijke
- vakantieverantwoordelijke neemt hierin de beslissingen
- meedoen aan profileringsactiviteiten (georganiseerd door externe partners) kan alleen in overleg met de educatieven van het organiserend verbond EN zijn zelf te bekostigen.
- Controle van de kookkoffer
- opmaken inventaris kookkoffer op einde van de vakantie
- indien nodig duidelijk aangeven wat er onbreekt/kapot is op de voorziene documenten zodat de volgende vakantie ook een volledige koffer krijgt.
- Uitz: indien koffer ter plaatse blijft voor meerdere opeenvolgende vakanties wordt gevraagd om het kapotte/ontbrekende materiaal zelf te vervangen.
Taken van een VTP (verantwoordelijke technische ploeg)
Als verantwoordelijke TP’er komen er nog wat extra taken bij.
- Financieel luik
- kookbudget beheren
- kasstaat (digitaal) aan/invullen
- Overleg kookploeg
- plannen kookvergadering
- opstellen menu in samenspraak met de voltallige kookploeg
- praktische afspraken maken (inkopen, vertrek, wie rijdt met de auto,…)
- Overleg met vakantieverantwoordelijke
- voorleggen menu
- deelname aan activiteiten van de moniploeg
- praktische afspraken (vertrek, onderhoud, afwas, uren maaltijden,…)
- Communicatie en evaluatie met de Kazou-dienst
- deelname aan geprofileerde activiteiten (door externe partners)
- evaluatie kook- & vakantiegebeuren via de online vragenlijst
- contact opnemen met de Kazou-dienst bij problemen